26 september 2023

Vragen over kapot hekwerk rondom school in Oost-Souburg

Vragen over kapot hekwerk rondom school

Artikel 34-vragen RvO.

Verwondingen bij kinderen door kapot hekwerk rond school Tweemaster/Kameleon

Geacht college,
Vanmorgen, 26 september 2023, ontving de SGP bericht met foto’s van (groot)ouders van leerlingen van de Tweemaster/Kameleon. Het hekwerk rond de tijdelijke locatie van deze school is al geruime tijd kapot (zie bijgevoegde foto’s). Diverse keren is door de school/ouders aangegeven dat het hek kapot is en dat dit gevaarlijk is voor de spelende kinderen op het schoolplein. Veel kinderen hebben verwondingen opgelopen omdat het loszittende gaaswerk erg scherp is (zie foto’s). Ondanks de meerdere meldingen heeft de gemeente het tot nu toe laten afweten om het hek te (laten) repareren. Daarom wil de SGP de volgende vragen stellen:
1. Is het college ervan op de hoogte dat het hekwerk rond het schoolplein van de Tweemaster/Kameleon kapot is?
2. Waarom is tot nu toe, na diverse meldingen, het hek niet gerepareerd?
3. Staat de veiligheid van spelende kinderen op het schoolplein hoog in het vaandel bij het college?
4. De tijdelijkheid van de locatie mag toch niet de reden zijn om geen reparatie uit te voeren aan een kapot hek rond een schoolplein?
5. Aangezien verhuizing naar de nieuwe locatie steeds maar wordt uitgesteld, welke reden is er om op deze locatie er niet voor te zorgen dat alle omstandigheden voor de leerlingen volkomen veilig zijn?
6. Hoe snel gaat het college opdracht geven om het hek rond het schoolplein van Tweemaster/Kameleon te (laten) repareren en de kinderen daar weer veilig kunnen spelen?

We zien uw antwoorden op onze vragen tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Fractie SGP
Cor Tromp

In de PZC