11 maart 2021

S.V.P. niet heien bij nieuwbouw school / gymzaal in Oost-Souburg!

S.V.P. niet heien bij nieuwbouw in Oost-Souburg!

Artikel 34 vragen: Trillen of boren, maar absoluut niet heien bij de nieuw te bouwen scholen en gymzaal te Oost-Souburg.

De VVD en SGP zijn benaderd door verontruste inwoners van Oost-Souburg aangaande de nieuw te bouwen scholen en gymzaal. De bewoners zijn bang dat de gemeente de opdracht gaat geven om de palen voor de nieuwbouw te gaan heien. In het verleden, tijdens de bouw van een kledingzaak, is men ook gaan heien, wat grote schade aan de woningen in dat gebied tot gevolg heeft gehad.Ook de PSR heeft vragen met hetzelfde onderwerp gesteld. In goed overleg met de PSR stellen de VVD en SGP deze artikel 34 vragen:

• 1. Gaat er gehoor worden gegeven aan de verontruste burgers door niet te gaan heien maar de palen te gaan trillen of boren? Graag uitleg
  • 2. Hoe en wanneer worden de burgers geïnformeerd over de manier van bouwen, zodat hun ongerustheid kan worden weggenomen? Hier valt te denken aan een vooropname, trillingsmetingen tijdens alle bouwactiviteiten en een eindopname van de woningen in de directe omgeving.
  • 3. Aangezien men in het verleden grote schade heeft ondervonden aan de huizen bij het heien van een winkelpand, wil men dit nu voorkomen. De omwonenden hebben geen bezwaar tegen de nieuwbouw, maar er moet wel veilig worden gebouwd. Verschillende omwonenden hebben telefonisch contact met de gemeente proberen te leggen. Het leggen van telefonisch contact ging zeer moeizaam en na diverse verzoeken werd er eindelijk antwoord gegeven. Hoe is het mogelijk dat inwoners moeizaam worden gehoord en kan hier verbetering in komen? Graag uitleg.

Wij zien uw antwoorden op onze vragen tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Fractie VVD                                             Fractie SGP