20 februari 2019

Zondag langer open versus rust en qualitytime

Column van onze fractievoorzitter, gepuliceerd in "DE FAAM" van woensdag 20-02-2019.

Op aanvraag van één supermarkt in Oost-Souburg wordt de raad gevraagd deze week in te stemmen met verruiming van de zondagsopenstelling naar 8.00 t/m 20.00 uur. 75% van de supermarkten in de Gemeente Vlissingen geven aan geen behoefte te hebben aan die verruiming, laat staan de kleine ondernemer. Omwonenden van de supermarkt en kerkbezoekers op het Oranjeplein ook niet. Wanneer één supermarkt begint met het langer open houden van de winkel op zondag, verwacht de SGP dat anderen zich gedwongen voelen om dat ook te moeten doen uit concurrentieoverwegingen. Een dag rust in de week is goed voor een mens, maar het lijkt tegenwoordig alleen maar te draaien om het consumeren. De gezondheid en het welzijn van de winkelmedewerkers schijnen minder belangrijk te zijn. Nou, bij de SGP niet! Wij gunnen iedereen, elke zondag, een dag van rust en bezinning, een dag vol qualitytime met het gezin, familie en vrienden.

SGP

Raadscolumns zijn ook terug te lezen op de site van de gemeente Vlissingen!