29 november 2024
Vragen over MijnGemeente-app
Vragenhalfuurtje donderdag 28 november 2024, Commissie Ruimte
De beantwoording van vragen over mogelijke toegang via de Kerkstraat op zondag voor bezoeker van de dienst in de St. Jacobskerk zijn toegevoegd aan het eerder gepubliceerde bericht met de gestelde vragen:
https://vlissingen.sgp.nl/actueel/nieuws/kerkstraat-op-zondag-toegankelijk-voor-verunninghouders
Fractie: SGP-vragen en beantwoording. Onderwerp: MijnGemeente-app
- 1. Klopt het dat de MijnGemeente-app niet op alle telefoons werkt?Antwoord Dit klopt. Na contact met de applicatiebeheerder bleek dat er inderdaad een storing is opgetreden op Android-telefoons. Dit alleen op het moment dat de nieuwste update van Android wordt geïnstalleerd.
En als het klopt dat de app niet op alle telefoons werken;
- 2. Wat gaat het college concreet doen om er voor te zorgen dat deze App wel op alle telefoons werkt?
Antwoord De storing is op 24 november gemeld. De gemeente heeft direct contact opgenomen met de leverancier. Deze is bezig de storing te verhelpen, door procedures en ontwikkeling kan dit echter 2 tot 3 weken in beslag nemen. Tot die tijd wordt de app uit de Google-appstore gehaald. - 3. En welk meldingsmiddel kunnen onze burgers dan gebruiken zolang deze app nog niet geüpdatet is?
Antwoord Er zijn verschillende andere kanalen beschikbaar. Zoals de webpagina Melding doen | Gemeente Vlissingen. Daarnaast kan er melding per mail worden gedaan ons algemene e-mailadres gemeente@vlissingen.nl. Ook kan men een telefonische melding doen en een melding aan de balie op het stadhuis. Daarnaast is er de mogelijkheid om melding te doen via de wijkcoördinatoren, wijktafels of buurtpreventieteams (indien in de betreffende wijk aanwezig) - 4. Hoe worden de burgers van gemeente Vlissingen geïnformeerd hierover zodat meldingen alsnog gedaan worden?
Antwoord In overleg met Communicatie wordt hieraan gewerkt. Op de website via de pagina ‘Melding doen’ en eventueel naar aanleiding van een nieuwsbericht en berichten op social kanalen. - 5. Hoe worden de meldingen die binnenkomen buiten de MijnGemeente-app geregistreerd in uw systemen en hoe wordt daar iets mee gedaan?Antwoord Deze meldingen worden vastgelegd in het centrale meldingssysteem ‘Melddesk’ van de gemeente. Vervolgens worden de meldingen door het desbetreffende team afgehandeld volgens werkafspraken.
Een inwoner van Oost-Souburg deed in november 3 meldingen over kapotte straatverlichting. Inmiddels zijn de problemen weer opgelost!