18 februari 2022

Vragen: Aangenomen motie in participatieproces genegeerd

Vlissingen, 17 februari 2022
Artikel 34-vragen “Aangenomen motie in participatieproces genegeerd”

Geachte college,

In het artikel in Internetbode van 17 februari jl., waarin twee inwoners hun verbolgenheid uiten over de uitvoering van het participatieproces inzake de invulling van de hellingbaan in het Scheldekwartier, is te lezen dat zij ideeën hebben ingediend om markant, verdwenen erfgoed/kunst op de hellingbaan terug te laten komen. In hetzelfde artikel is te lezen dat, door het door de gemeente ingehuurde stedenbouwkundig bureau, met deze ideeën niets is gedaan, waaronder het laten terugkomen van de mozaïeken van voormalig hotel Britannia. Wij herinneren u aan de op 28 januari 2021 aangenomen motie “Behoud mozaïeken Britannia voor Vlissingen”. Wij willen hierover de volgende vragen stellen:

1. Is het college op de hoogte van de ingebrachte ideeën door de inwoners van Vlissingen voor de hellingbaan?
  2. Wist u van het idee van inwoners om de mozaïeken van voormalig hotel Britannia een plaats te geven op de hellingbaan in het Scheldekwartier?
  3. Zo ja, waarom heeft u het stedenbouwkundig bureau niet gemotiveerd en/of gestimuleerd om het idee van plaatsen van de mozaïeken van hotel Britannia op de hellingbaan op te nemen in de plannen/schets, om zo uitvoering te geven aan de aangenomen motie?
  4. Is het college bereid om de ideeën van inwoners nogmaals goed te bekijken, deze meer te waarderen en het idee van de inwoners, betreffende het opnemen van de mozaïeken, over te nemen en zo uitvoering te geven aan de, in januari 2021, aangenomen motie?

Wij zien uw inhoudelijke antwoorden op alle vragen tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Fractie SGP