20 maart 2018

Viooltjes op de plaats van "Het Vlot"

Onlangs viooltjes geplant op de plaats van de naald op de boulevard; vandaag het terrein waar tot voor kort "Het Vlot" stond opgefleurd!

Uitleg
De opgaande oranje lijn viooltjes verbeeldt de toename van leefbaarheid en saamhorigheid in de wijk.
In verkiezingsprogramma pleiten we voor adoptie van gemeentegroen door bewoners, zodat zij gezamenlijk een tuin kunnen onderhouden en ervan genieten.
Reactie van de buurt
Bewoners (Asterlaan) kwamen naar buiten om te kijken. Ze waren blij met deze verkiezingsstunt. Men gaf aan graag gezamenlijk een tuin te willen in de wijk.

Ook deze kwalitieitsviooltjes werden tegen een vriendenprijsje geleverd door Vertraten Walhout.

Aanpassing van het aanvankelijke plan
Het was de bedoeling om ook de Ritthemsestraat op te vrolijken met violen. Maar daar zagen de perken er best al aardig uit. Dus gingen al onze violen naar de bloemenbuurt!

Tekst uit ons verkiezingsprogramma

We willen dat bewoners van wijken en dorpen door de gemeente worden gefaciliteerd wanneer ze een stuk openbaar groen in hun straat of wijk willen adopteren. De SGP wil niet dat de gemeente daar tot in de details op gaat sturen. Of men daar nu een kleurrijk bloemperk of een volkstuin wil aanleggen; enthousiasme van bewoners moet de ruimte krijgen. Bovendien is het gezamenlijk onderhouden van een tuin goed voor de leefbaarheid en saamhorigheid in een wijk of dorp.