21 april 2015

Vergadering adviescommissie

Maandag 20 april, stadhuis te Vlissingen

De adviescommissie buigt zich  over de stukken, die in de besluitenraad van 23 april aan de orde komen. Lilian Janse heeft de leiding, Mariet van Klinken en Cees van der Weele brengen adviezen uit, Cor Tromp is verhinderd om de vergadering bij te wonen.

Enkele onderwerpen, die langs komen: inspraak voorontwerp bestemmingsplan Oost-Souburg, hoek Paspoortstraat/Oranjeplein. Voorgestelde bezuinigingen in de begroting, de SGP zal vragen om niet te snoeien in stadsontwikkeling. Armoedebeleid Walcheren, er is terrecht aandacht voor bijstandsgezinnen, Lilian zal vragen of er ook zorg besteed kan worden aan gezinnen van ZZP-ers; deze hebben het extra zwaar daar ze buiten veel regelingen vallen. Ruime aandacht krijgt de motie van de CU betreffende de komst van een Food Plaza op bedrijventerrein Baskensburg. Studenten van de HZ hebben een onderzoek gedaan naar mogelijkheden/onmogelijkheden. Het lijkt goed voor Vlissingen om een concentratie van foodafdelingen te stimuleren. Zo heeft Goes een concentratie van autozaken en Midddlburg heeft een meubelboulevard. De SGP steunt de motie op voorwaarde dat AH in de binnenstad open blijft.

In het fotoboek is een fotoverslag van dit overleg geplaatst. Volg de besluitenraad op de publieke tribune!