2 augustus 2018

Motorrijders negeren rijverbod boulevards

Artikel 34-vragen: “Negeren sluiting boulevards op zondagmiddag door gemotoriseerd verkeer”

Geacht college,

In het toeristenseizoen is de boulevard op zondagmiddag van 13.00 uur t/m 17.00 uur afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Van boulevardbewoners vernemen wij echter dat deze afsluiting door een groep motorrijders regelmatig wordt genegeerd. De bewuste motorrijders veroorzaken daarbij ook extreem geluidsoverlast door regelmatig met ingeknepen koppeling gas te geven en zo de uitlaat flink te laten knetteren.

De SGP wil hierover de volgende vragen stellen:

1. Is het bij het college bekend dat de afsluiting van de boulevard voor gemotoriseerd verkeer op zondagmiddag wordt genegeerd door een groep motorrijders?
  2. Wordt daarom op zondagmiddag op de boulevard frequent gecontroleerd/gehandhaafd door onze BOA’s en/of de politie?
  3. Herkennen de BOA’s en/of politie problemen rondom het negeren van de afsluiting van de boulevard op zondagmiddag?
  4. Is het college het met de SGP eens dat de afsluiting van de boulevards op zondagmiddag voor gemotoriseerd verkeer door iedereen gerespecteerd dient te worden en dat extreem geluidsoverlast, veroorzaakt door motorrijders, hinderlijk is voor bewoners en bezoekers en dat dat absoluut niet kan?!
  5. Kan de gemeente maatregelen nemen om het negeren van de afsluiting van de boulevard op zondagmiddag door gemotoriseerd verkeer te voorkomen? De SGP denkt hierbij aan het zodanig plaatsen van dranghekken zodat alleen fietsers er zigzaggend doorheen kunnen maar motoren niet.
  6. Is de gemeente bereid om voorkomende maatregelen te nemen?

Wij zien uw antwoorden op onze vragen tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Fractie SGP