12 maart 2018

Debat voor senioren

Maandagmiddag 12 maart was er een debat in TER REEDE, georganiseerd door enkele ouderenbonden.
Van alle 13 partijen, die aan de a.s. verkiezingen mee doen, waren vertegenwoordigers present.
Thema: "Wat hebben de politieke partijen de 10.000 Vlissingse senioren te bieden?"

Precies op de geplande tijd, 14.00 uur,  zaten de vertegenwoordigers achter de tafel.

De leiding was in handen van Jaap Koppejan, Wim Hirders en Lou Waterman.

Gida Sturm, bestuurslid van de PCOB, heette iedereen welkom en las een stuk voor uit een blad: onbekend maakt onbemind. Samenvatting: burgers hebben over het algemeen weinig zicht op het functioneren van een gemeenteraad, voelen zich ook vaak niet serieus genomen. Juist daarom riep Gida op om te gaan stemmen.

Elke partij mocht in 2 minuten tijd iets relevants uit het eigen verkiezingsprogramma opnoemen. De organisatoren hielden zich daarbij stipt aan de klok. Vervolgens legden zij de dames en heren van de 13 partijen enkele vragen voor.
Ook werden er wat vragen door het publiek gesteld.

Wim Hirders had een paar vragen voor Lilian, zoals:
- De boulevard, op zondag sluiten voor auto’s?
Lilian: van de SGP mogen auto’s 7 dagen per week over de boulevard rijden.
- Busvervoer, meer ritten gewenst zodat ouderen (en anderen) gemakkelijker ergens heen kunnen, daar heeft de Vlissingse gemeenteraad weinig over te zeggen.
Antwoord: De SGP is een landelijke partij, we zijn vertegenwoordigd in de provincie dus liggen de lijntjes kort, zo kunnen wij er wel aandacht voor vragen!

Na een dankwoord door Wim Hirders aan het publiek in de zaal en de vertegenwoordigers achter de tafel, kon men omstreeks 16.15 uur naar huis. Hier een beeldverslag: