27 november 2017

Column ZONNESTRALEN IN VLISSINGEN

Zonnestralen in Vlissingen

Donkere wolken van bezuiniging en lastenverzwaring hangen boven Vlissingen. De SGP vraagt echter aandacht voor de vele uren zonneschijn in 2017. Met 1.756 uur waren we de zonnigste stad van Nederland!
In de grijze maand november waren er ook veel zonnige momenten: prachtige herdenkingen met medewerking van Vlissingse koren en muzikanten. Ook het schitterende concert van 'The Armed Men' van Karl Jenkins en Psalters van Leonard Bernstein in de St. Jacobskerk (met daarbij historische en actuele beelden van Vlissingen), gaven het publiek een intense en unieke beleving van het gevoel van vrede. Voor herhaling vatbaar!

Welzijnsfonds

Zulke concerten zijn duur om uit te voeren, maar subsidies voor deze verenigingen worden afgebouwd. Toch is er een fonds waar verenigingen aanspraak op kunnen doen bij grote uitgaven: het Welzijnsfonds. Deze verenigingen zorgen voor zonneschijn in Vlissingen en verdienen daarom elke financiële ondersteuning! De SGP wil zich ook in de komende raadsperiode daarvoor inzetten.

Raadslid Lilian Janse, SGP