22 mei 2017

Column over mei-reces

Lilian heeft deze column gepubliceerd op 16 mei 2017

Feesten, herdenken en weer verder gaan

Na 2 weken mei-reces waarin we de verjaardag van de Koning vierden, 2 minuten stil waren om te herdenken en mochten herdenken dat we al weer 72 jaar in een vrij land mogen leven, gaat de raad weer verder met vergaderen. Heeft een raadslid dan echt vrij tijdens de meivakantie? Nee, absoluut niet! E-mails en informatie komen dagelijks binnen, regelmatig worden we door inwoners gebeld of aangesproken op straat.

Verbindende schakel
Als raadslid wil je graag de verbindende schakel zijn tussen inwoners en gemeente. Dit kan door het stellen van schriftelijke vragen, of door mensen in contact te brengen met de portefeuillehouder die over een bepaald onderwerp gaat. Als SGP-raadslid vind ik dit één van de leukste onderdelen van het raadswerk.
Toch is het lezen van stukken ook belangrijk om te komen tot beeldvorming, oordeelsvorming en besluitvorming. Daarbij moet de balans gevonden worden tussen het belang van mensen en boekhouding.

Raadslid Lilian Janse, SGP