12 december 2016

Artikel-34-vragen over bewegwijzering richting Vlissingen

“Vlissingen niet vermeld op ANWB-bewegwijzeringsborden”

Rijdend in Zeeuws-Vlaanderen op de N62 wordt voor automobilisten op de bekende blauwe ANWB-borden duidelijk aangegeven hoe zij, via de Westerscheldetunnel naar Middelburg en Goes kunnen rijden. Vlissingen, dé stad aan zee en havenstad op Walcheren, wordt niet op deze borden vermeld.

• Vraag 1
    Is het college het met de SGP eens dat dit absoluut niet wenselijk is?

• Vraag 2
    Is het college het met de SGP eens dat, om toeristen/bezoekers naar Vlissingen te trekken, het absoluut wenselijk c.q. noodzakelijk is dat ook Vlissingen op de blauwe ANWB-borden langs de N62 te Zeeuws-Vlaanderen moet worden vermeld?

• Vraag 3
    Is het college het met de SGP eens dat, gezien de huidige samenwerking en toekomstige fusie tussen de havens Vlissingen en Gent, het absoluut noodzakelijk is dat de plaats Vlissingen én het industriegebied Vlissingen-Oost worden vermeld op de ANWB-borden langs de N62 te Zeeuws-Vlaanderen als ook op de doorgaande wegen voor vrachtverkeer in de regio’s Gent en Antwerpen?

• Vraag 4
    Welke actie kan het college ondernemen richting de ANWB en andere betrokken partijen, om ervoor te zorgen dat Vlissingen en het industriegebied Vlissingen-Oost wél op de ANWB-bewegwijzeringsborden langs de N62 te Zeeuws-Vlaanderen en op de bewegwijzeringsborden in de regio’s Gent en Antwerpen vermeld staan?

• Vraag 5
    Welke actie gaat het college ondernemen?

Hartelijke groet,

Fractievoorzitter SGP