20 juni 2017

Aan de slag in Zeeland

Een interessante nieuwsbrief, ontvangen via Lilian

• Terugblik op netwerkbijeenkomst voor werkgevers: 'Onbeperkte mogelijkheden!'

Op donderdag 23 maart kwamen ruim honderd Zeeuwse werkgevers naar De Betho in Goes, waar een netwerkbijeenkomst over sociaal ondernemen werd gehouden. Aan de slag in Zeeland en Zeeland Business hadden bij deze derde editie ook BZW Zeeland als organiserende partner zie ook http://aandeslaginzeeland.nl/terugblik-netwerkbijeenkomst-voor-werkgevers-onbeperkte-mogelijkheden

• Staatssecretaris Klijnsma komt naar Zeeland

Op donderdag 29 juni brengt staatssecretaris Klijnsma van Sociale Zaken en Werkgelegen-heid een bezoek aan Zeeland. Ze werkt mee aan de bijeenkomst die de Zeeuwse Stichting Maatwerk organiseert voor scholen (praktijk-onderwijs en voortgezet speciaal onderwijs) en (stage)bedrijven.
Lees meer op http://aandeslaginzeeland.nl/jetta-klijnsma-bezoekt-bijeenkomst-zeeuwse-stichting-maatwerk

•  Vluchtelingen en de Zeeuwse arbeidsmarkt

Ook Zeeland huisvest statushouders: vluchtelingen die een verblijfsvergunning hebben gekregen. Om hun integratie op de Zeeuwse arbeidsmarkt zo goed mogelijk te laten verlopen, heeft de arbeidsmarktregio Zeeland de taak gekregen om dit proces in goede banen te leiden. Daartoe is een coördinator aangesteld.
Op http://aandeslaginzeeland.nl/over-ons/statushouders-en-de-zeeuwse-arbeidsmarktleest leest u onder meer over het Regioplan Statushouders Zeeland en de coördinator, maar ook over de belangwekkende werkconferentie op 29 juni in Middelburg: ‘Samen doen, van vluchteling tot inwoner’, waar u zich nog voor kunt aanmelden.

• Best practice: 'Wees niet bang, begin er gewoon mee'

Peter Traas van Traas Ongediertebestrijding te 's-Gravenpolder vertelt graag over hoe zijn bedrijf 'sociaal onderneemt'. "Je krijgt er zoveel voor terug: dankbaarheid en inzet."
Geïnteresseerd? Bekijk dan http://aandeslaginzeeland.nl/wees-niet-bang-begin-er-gewoon-mee

• Iemand een kans bieden - wat levert het een werkgever zelf op?

Een passende functie creëren voor iemand met een arbeidsbeperking - en daarmee een bijzondere groep werkzoekenden een kans bieden - gaat vaak over kosten en risico's. De Algemene Werkgeversvereniging Nederland (AWVN) heeft daarom onderzoek gedaan naar de opbrengsten en de waarde van dit 'inclusief werkgeven'
'Je kunt als bedrijf altijd iets doen voor iemand met een beperking!'
Emmy Janssen liep in november vorig jaar over de Contacta in Goes en werd getriggerd door de bingomolen in de stand van Aan de slag in Zeeland. Ze was toen druk bezig om een productiebedrijf voor bedrijfsvideo’s op te zetten. Voor ze het wist deed ze mee aan de actie. Bekijk voor meer informatie http://aandeslaginzeeland.nl/je-kunt-als-bedrijf-altijd-iets-doen-voor-iemand-met-een-beperking

• Nieuwe cijfers banenafspraak in Zeeland